Thursday, March 10, 2011

~ meningkatkan kekuatan diri ~

salam...
emm.... rasa cm lama x bukak blog sndiri apatah lg nk update....
minggu ni rasa sibuk sgt...
tp aku suka dgn kesibukan mcm ni...
sekurang2nya takla terbuai2 dek perasaan yg x menentu....

td, baca blog my cousin... fayza.blogspot.com
adala entry tntg anniversary dia... beserta video
happy anniversary cik eton....
emm..jelesla jugak...
namun aku redha dgn ketentuan...

actually i also got 1 video...
i made it special for his birthday... on 2009
but it is too personal to share... hehehe

so, aku pujuk hati...
supaya x bersedih....
and i read this articles....
supaya diri bertambah baik...
dan menjadi wanita yg kuat & tabah....
nk tau x articles apa ?

Aminah adalah pemimpin para ibu, kerana ia ibu Nabi Muhammad yang dipilih Allah sebagai rasul pembawa risalah untuk ummat manusia hingga akhir zaman. Muhammadlah penyeru kebenaran dan keadilan serta kebaikan berupa agama Islam.
“Dan barangsiapa memilih agama selain Islam, maka tiadalah diterima (agama itu) darinya. Dan di akhirat termasuk orang-orang yang rugi.”
(Ali Imran: 85)

Saat menjelang wafatnya, Aminah berkata: “Setiap yang hidup pasti mati, dan setiap yang baru pasti usang. Setiap orang yang tua akan binasa. Aku pun akan wafat tapi sebutanku akan kekal. Aku telah meninggalkan kebaikan dan melahirkan seorang bayi yang suci.”
Diriwayatkan oleh Aisyah dengan katanya, “Rasulullah SAW memimpin kami dalam melaksanakan haji wada’. Kemudian baginda lalu dekat kubur ibunya sambil menangis sedih. Maka aku pun ikut menangis kerana tangisnya.”

Betapa harumnya nama Aminah, dan betapa kekalnya namanya nan abadi. Seorang ibu yang luhur dan agung sebagai ibu Muhammad manusia paling utama di dunia, paling sempurna di antara para nabi, dan sebagai rasul yang mulia. Aminah binti Wahb adalah ibu kandung rasul yang mulia. Semoga Allah memberkahinya.

Ya Allah... mudah2an aku akan sentiasa kuat dgn dugaanmu...
sunyi...rindu sgt dgn abg...
entahlah...

mlm td tido mcm mimpi abg....
aku slalu doa minta Allah hadirkn abg dlm mimpi aku...
sekali pun jd la...
tp meminta sesuatu yg mustahil...
mungkinkah dimakbulkan... ?
renung2kan....



0 comments:

Post a Comment

penaja