Wednesday, August 31, 2011

senyum... & ketawa....


salam,

maaf la yer..lama x update...
bulan posa lemau sket nk update belog...
Alhamdulillah, hari ni dh 2 syawal...
sedih ??? biarlah hati yg menjwbnya....
tp dh ada penawarnya...
senyum & tawa si dia ini....
bisa mengubat duka d hati...
x caya...meh layannnn.............


video


sekarang uollss tau kn....
mcmana kimi jd penguat mamanya....
byeee.....

Saturday, August 20, 2011

kimi..pra raya..


salam,

apa kbr semuanya..semoga sihat gembira...
diam x diam dh hari ke 21 kita berpuasa hari ni...
ramadhan semakin menganjakkan diri...
syawal pun dh mula mengintai2...
lain rasanya puasa dgn anak kecik...
bnyk perkara x dpt buat...
mudh2an akan lbh baik bila kimi semakin besar...

hari ni mama ngengada skit...
wat photoshoot utk pra raya..katanya...
actually nk edit photoshop utk wat ala2 kad raya...
tunggu je la hasilnya...
nak tgk apa yg mama & auntie2nya wat x ?


cakk!!! kimi in purple....


mulut tu napa... tgh rajin sebut...aaaabbbbahhh...


ewahh ... jeling mama ker...


handsome boy mama... love u darling....

itu rupa keje maknya... hihi...
alhamdulillah, syukur ya Allah kau hadirkn anak kecil ini dlm hidupku...
inilah penyeri & penguat hidup mama...
apapun, selamat hari raya buat semua...
maaf zahir batin...
see yaa....

Saturday, August 13, 2011

kenangan mengusik jiwa...


salam,

ramadhan sudah menghampiri separuh...bererti stgh bulan lg aidilfitri bakal menjengukkan diri...
tahun ni, tahun pertama utk aku beraya tanpa suami tp bersama anak di sisi...
entah bagaimana situasinya nanti..hanya Allah yg tahu... cuma satu yg pasti..aku bakal menjulang takhta ratu air mata d pg raya...huhu

masih teringat aidilfitri 2010... bila mlm bergemanya takbir, aku duduk berdua dlm bilik dgn abg...sdg abg hanya terdaya utk baring... aku sedih sgt...aku genggam tgn abg.. aku kucup.. lalu ku ucap " selamat hari raya abg, syg minta maaf zahir batin utk segala kekurangan & kesalahan..." abg cuma memandang seolah memohon pengertian dan berkata " kenapa syg menangis... siapa yg buat syg sedih... " ya Allah, waktu tu makin laju la air mata ni... memang semakin lama sakit, abg mcm xtau apa2... aku balas ..abg la..buat syg sedih... shhh...dah2 abg mintak maaf, abg janji x buat syg sedih lg...

pg aidilfirti...aku mandikn abg mcm biasa... dan aku dh mintak utk dia pki baju melayu & duduk bermaafan sama2 dengan ahli keluarga yg lain kat ruang tamu... tgh aku bersiap2..abg bersuara..." yang..abg rasa nk demamla...xnk pki baju melayu... abg x buat2 tau... agaknya abg dh tau, masa dia bersama aku dh x lama..dan dia xnk aku bersedih menatap gbr kenangan hari raya dgn keadaan dia yg semakin cengkung...

sesungguhnya kenangan itu selalu mengusik jiwa..masih terlalu segar diingatan...
abg...sungguh aku rindu pdmu... jln2 shopping mall..tgk baju2 melayu..hati ni jahat berbisik...
kalaula abg ada..alangkah indahnya semua ni...
ya Allah, berilah kekuatan pd hambamu...
dlm mengharungi dugaanmu ini....

Wednesday, August 10, 2011

tunaikan kewajipan..



salam,
alhamdulillah...
di samping ibadah puasa
hari ini sy melengkapkannya dgn rukun islam ke 4




tahun lepas sy byr 2 juga...
utk diri sndiri & suami
tp tahun ni...2 juga...
diri sendiri & anak...
apapun lega ...
yg wajib dh dilaksana...

sudahkah anda berzakat ???



# demok mama #




salam...
alhamdulillah ..
5 ogos yg lepas...
putera sy telah genap berusia 9bulan
cepatnya masa berlalu...
maknanya dh 10 bulan abg pergi tinggalkan kami...

si demok sy ni...
sgt kuat mkn....hi3... ( ikut abah kot )
pagi..dia akan sarapan 3 scoop nestum...
di susuli tngahari semangkuk bubur nasi...
petang pulak 3 keping biskut farleys ...
yg dilarutkan masuk botol...

tu lum campur lg mkn suap2an yg lain...
kami mkn cheese cake , dia pun...
mama mkn goreng pisang dia juga...
mkn puding karamel.. nganga lg...
hehehe pemakan namanya...
bagusla..nnt besar mudh2an mkn x memilih..
senang mama...

tombam kan...


si demokkkk..... hehehe syg dia...

apapun
alhamdulillah...yg penting anak sihat kan...
semoga anak mama terus membesar bagai johan...
byeeeeeeee...




Friday, August 5, 2011

alhamdulillah...rezeki


salam,
hari tu baru borak ngan kengkwn...
tentang perbelanjaan raya...
xder ke kita ni nk dpt pape...
tup2....

Berita baik untuk penjawat awam di Negeri Selangor, Ketua Menteri, Khalid Ibrahim, mengumumkan di dalam Twitter beliau bahawa Kerajaan Selangor akan memberikan bonus duit raya untuk tahun 2011 sebanyak RM 500.

duit raya Kerajaan Selangor Beri Bonus Duit Raya 2011 Sebanyak RM 500

alhamdulillah...rezki... barakallah....

moga2 kerajaan akan umum bonus plak pada belanjawan akan dtg....
rasanya lama dh x dpt bonus...huhu...

Tuesday, August 2, 2011

ujian 1ramadhan...

salam ramadhan semua...

alhamdulillah, masih bernafas...
menyambut kedatangan ramadhan ..
semoga lebih baik dr sebelumnya...
emm...ramadhan menguatkn ingatan & kenangan
kepada yg tersayang...yang telah pergi...
buat selamanya...

ok dah...
selesai peeling2...
nk cite,1 rmdhan = 1 ogos..
kimi appoinment hosp lg...
gagahkn juga demi memastikn kesihatan dia...
sekali nk pegi...adusss...tyr keta plat abis...
( lupa hamik gbr...)
adoii...nak nanges dah...tahan2...
mujur ada daddy ( paklang kimi )
tulun antar & amik...

anje mama dh siap nk g cepital... :)


balik sepital..mak dh saund...
keta nya tu g betulkan...
huhu..kalo la ade yg sudi nk tlg...
emm... gagahkan juga...
bwk g bengkel...ingat nk tuko tyr dpn je...
` kakak, ini tyr belakang suda nmpk benang...`
emm..ko kasi tukar la...
x mampu beli tyr br...
cari tyr 2nd je dulu....


tertonggeng d kerjakan...hehehe


muka sedih nk kena byr...uhuk3...

abe najib...
bgla sket nk raya ni...
jgn asyik bg kak semah shopping jer...
huhuhu

babaiiiiiii....

penaja