Saturday, August 13, 2011

kenangan mengusik jiwa...


salam,

ramadhan sudah menghampiri separuh...bererti stgh bulan lg aidilfitri bakal menjengukkan diri...
tahun ni, tahun pertama utk aku beraya tanpa suami tp bersama anak di sisi...
entah bagaimana situasinya nanti..hanya Allah yg tahu... cuma satu yg pasti..aku bakal menjulang takhta ratu air mata d pg raya...huhu

masih teringat aidilfitri 2010... bila mlm bergemanya takbir, aku duduk berdua dlm bilik dgn abg...sdg abg hanya terdaya utk baring... aku sedih sgt...aku genggam tgn abg.. aku kucup.. lalu ku ucap " selamat hari raya abg, syg minta maaf zahir batin utk segala kekurangan & kesalahan..." abg cuma memandang seolah memohon pengertian dan berkata " kenapa syg menangis... siapa yg buat syg sedih... " ya Allah, waktu tu makin laju la air mata ni... memang semakin lama sakit, abg mcm xtau apa2... aku balas ..abg la..buat syg sedih... shhh...dah2 abg mintak maaf, abg janji x buat syg sedih lg...

pg aidilfirti...aku mandikn abg mcm biasa... dan aku dh mintak utk dia pki baju melayu & duduk bermaafan sama2 dengan ahli keluarga yg lain kat ruang tamu... tgh aku bersiap2..abg bersuara..." yang..abg rasa nk demamla...xnk pki baju melayu... abg x buat2 tau... agaknya abg dh tau, masa dia bersama aku dh x lama..dan dia xnk aku bersedih menatap gbr kenangan hari raya dgn keadaan dia yg semakin cengkung...

sesungguhnya kenangan itu selalu mengusik jiwa..masih terlalu segar diingatan...
abg...sungguh aku rindu pdmu... jln2 shopping mall..tgk baju2 melayu..hati ni jahat berbisik...
kalaula abg ada..alangkah indahnya semua ni...
ya Allah, berilah kekuatan pd hambamu...
dlm mengharungi dugaanmu ini....

2 comments:

Nur Qaseh said...

Moga dia bahagia di sana...tabah lah kak na, demi Kimi...

KHAIRUL AMRAN said...

"Sabar".. satu perkataan untuk kak ana.

Post a Comment

penaja