Wednesday, July 20, 2011

Cinta Allah & Cinta Manusia.....

Assalamualaikum....

saat aku kehilangan, lelaki yg paling aku cintai....
lelaki yang bergelar suami....
dunia terasa kosong... lebih2 lagi cinta kami itu membenihkan zuriat...
sebagai lambang kasih sayang dua jiwa...
semua suara2 memberi semangat utk aku terus kuat..
demi anak yg dikandung...
kuatkah aku ?
mungkin kuat di mata mereka....
namun hakikat nya hanya aku yg tahu...
kesunyian...kerinduan yang tak bertepi....

hari berganti hari...
aku terus lalui hidup sendiri...
sambil d temani si cilik tersayang...
dan hati semakin tenang...
lantas aku berfikir & merenung diri...
betapa aku lalai selama ini...
kerana menyintai manusia lebih dari cintaku kepada Allah & nabi...

Ya Allah, sesungguhnya aku lupa & aku leka...
akan hebat cintamu....
betapa aku seharusnya meletakkan cintaMu
di tempat tertinggi dalam hidupku....
ampuni aku ya Allah...
atas kelekaan & kelapaanku...

Cinta Allah adalah cinta yg Abadi...
sedangkan cinta manusia hanya bersifat sementara...
sayangilah manusia itu seadanya...
agar kehilangan itu tidak terlalu perit utk ditelan...
kerana kehilangan & perpisahan sesama manusia itu adalah pasti...
menuju Alam yang abadi....

rahmatilah aku dengan kasihsygMu ya Allah...
suburkanlah rasa kasih & cintaku padamu ya Allah...
jika masih ada kesempatan utk aku merasai kasih syg manusia...
dorongkanlah rasa kasih sayang itu...
hanya keranaMu ya Rabbi....

0 comments:

Post a Comment

penaja