Saturday, February 12, 2011

tunjuk skill...

salam,
apa kbr semua...emm..lama aku x update blog kan...
bukan apa.. a bit bz, dgn keje dan anak manja sorang tu...lagi2 sek dh mula aktiviti MSSD & sukan...
emm..memang bidang kitala tu... suka berjemur menghitamkn kulit nih...

ok, sbnanya kali ni nk cite yg aku tunjuk skill memasak...
actually memasak bukn la satu kegemaran aku.... baik lipat kain lg...hehehe
so, after tuisyen ari ni teringin plak nk mkn ~ chicken grilled ~
lebih menakjubkn..teringin nk msk sndiri lg....
so, i pun pegila beli brg siap2...

ist... cuci ayam, and merinated dgn rempah...utk kali ni aku guna jintan manis, ketumbar, lada hitam, garam, kunyit dan gula secukup rasa...

*perap biar rasa rempahnya...

sambil2 tu bole la rebus jagung dan buat coselow....


* gaulkn dengan mayonis..dh jd, mudah saje....

utk blackpepper sos sy gunakan bahan ni... tp telah dibuat siap2 oleh chef asri ( adikku )



dan hasilnya inilah dia.... taraaa....
Chicken grilled buatan sendiri... bangga2...hehehe
based on the process aku rasa sbnanya nk msk western ni sgt mudh dan simple....
patutla tgk omputih msk senang jer....
selamat mencuba pd yg nk cuba....
hasilnya pasti..yummy.....

0 comments:

Post a Comment

penaja