Wednesday, December 15, 2010

selamat tinggal sayang

salam...
Tiada org yang mahu kehilangan insan tersayang apatah lagi bila kita baru hidup bersama.....
namun, itulah yg perlu aku lalui....
4 OKTOBER 2010
tarikh keramat yg aku akan ingat sampai bila....
petang isnin, kira2 jam 5.30 petang ... nurse panggil aku masuk semula ke ICU
aku baru berkira2 utk ke cafe sbb seharian aku x isi perut...
kesian anak mama dlm perut kelaparan...
sesampai aku di ICU, subhanallah...muka abg dh pucat... Ya Allah, apakah abg akan tinggalkan aku ? soalku dlm hati... hati aku berbelah bagi sebelum ini...
satu sudut, aku berdoa pd Allah aku x mahu dan x sanggup kehilangan abg....
di sudut lain, hati ku berkata Ya Allah, jgnla kau siksa dia sebegitu..kau ambillah dia...
aku pegang tangan abg....
syg ... mengucap..ingat Allah...
lailaha illallah...muhammad rasulullah....
hati di paut rasa pilu yg teramat...adakah ini detik perpisahan antara aku & abang... ?
aku bisik pd abg... abg, kalau ini yg terbaik utk abg..pergilah.. syg redha...
syg janji utk jaga diri sendiri & anak kita baik2... terlihat air mengalir keluar dr mata abg...
aku pusingkan muka abg... Ya Allah, abg menangis... abg dgr kata2 aku...
jgn menangis abg... xper..syg redha...
5 minit selepas aku bisikkan kata keramat itu, dengan tenang abg pergi tinggalkan aku....
hancur, luluh, semua perasaan bercampur baur dalam hati....
kekasih hati, suami yg aku cinta pergi meninggalkan aku... pergi yg takkan kembali lagi...
mimpikah aku... ku usap perut... xper syg..mama janji akan jaga baby selagi ada hayat mama...
abg, benarlah kau cinta padaku.... abg bwk cinta kita hingga ke akhir hayat....
sblm ni, bila aku sakit..aku selalu gurau ngan abg..' kalau syg mati mcmana ? pap ! satu pukulan hinggap di bahu... ' jgn merepek ckp mcm tu..abg x suka '
tapi sekarang...suka atau tidak..aku perlu terima...redha dengan ketentuan ilahi...
Ya Allah, jadikanlah aku sekuat Siti Aminah, yang melahirkan Muhammad tanpa Abdullah di sisinya... jdkan lah aku sekuat maryam... yg membesarkan Isa walau ketiadaan suami...
bantu lah aku Ya Allah....

1 comments:

ciketon fazya said...

T_T
kami tau kamu tabah..
Allah uji hambanya setaraf kemampuannya..

Post a Comment

penaja