Tuesday, December 14, 2010

~ suka duka4 ~ bermula episod duka...

salam....
bertemu lagi....
mencari kekuatan utk bercerita kerana sudah pasti akan menitiskan airmata...
segalanya menjadi semakin meruncing bermula ramadhan...
sememangnya ramadhan kali ini benar2 menguji kekuatan & keimanan...
bayangkanla...
puasa, mengandung, menjaga org sakit... semuanya serentak.. smpi satu tahap rasa x larat sgt...
maafkn syg abang..dlm ketidaksabaran menjaga tu, syg mrh2 abg...
kalau syg tau abg akan `pergi` sumpah syg x marah....
walaupun bulan puasa, kami x henti berubat..sampai aku terfikir..kata bulan puasa hantu kena ikat... rupanya yg diikat tu hantu..jin masih berkeliaran... akhirnya abg semakin x larat..
smpikan nk ke bilik air pun berpapah, mula menggunakan lampin pakai buang...
aku slalu ckp ` baby lum kuar, tp mama dh pki & tukarkan pampers abah dulu... `
berakhirnya ramadhan bergema lah takbir syawal... fikiran abg seolah turut terganggu...
abg x sedar & xder perasaan tentang hari raya..aku la yg beriya2 minta maaf nangis2...maklumla ini aidilfitri pertama kami sbg suami isteri... rupanya jd yg terakhir juga...
sepanjang sakit, abg x sebut pun nak mak... nak balik penang... cuma abg selalu pesan dgn aku
" syg, walau apa yg terjadi, syg jgn tinggalkan abg tau ".. aku sampai pelik..patutnya aku yg cakap begitu pd abang...
akhirnya seminggu lepas raya, abg mintak dibawa ke hospital... mungkin dia dh x tertahan dengan sakit yang ditanggung...
x sampai hati aku nak masukkan gbr abg waktu memula admit... sbb aku sndiri x sanggup nk tgk gambar2 tu.. sbb bila teringat saat abg sakit, hati aku bagai dihiris2... sakit sgt...
bila tgk abang mcm tu , aku berckp dgn diri sndiri...adakah abg akan tinggalkan aku... Ya Allah, aku x dpt maafkn diri kalau apa2 jd pd abang....

0 comments:

Post a Comment

penaja