Saturday, December 11, 2010

~ suka duka 3 ~ bermulanya episod duka....

salam....

Sambung dr yg lepas, kami balik duduk rumah mak.... dan x disangka juga dalam tempoh ni abang kerap x sihat... demam, sakit dada, migrain... tapi kami x pernah fikir apa2 sbb sangka itu semua sakit biasa...

suami : yang, apa kata abg register fitness first... agaknya badan dh naik tu yg buat abg rasa x sihat jer... sakit2 dada..

isteri : apa2 je la bang asalkan terbaik... yg penting afford nk bayar fee bulan2...

so, my lovely hubby pun register FF dan mula bersenam... kira2 habis cuti sekolah bulan 6, aku pun berkira2 utk ajak abg balik rumah sewa kami... ( yg kami sewa utk byr buta2 jer... :( ).. masih segar di ingatan, ahad petang aku pun berkira2 utk masak spagetti yg abg sgt suka... sempena hari bapa.. so, aku pun keluar beli barang... dalam masa yg sama di rumah abg mula muntah2 & jd x larat... sesampai aku kat rumah dia dh terlepet kat bilik air....

Spagetti, salad, garlic bread sume jd x menarik selera dia... & kira2 jam 9 mlm... abg sesak nafas yang sangat menakutkan aku.. dengan x memikir apa2 lg, aku bwk abg ke hosp serdang.. berdua shj.. ( sbb aku x pk apa2 yg serius )..

sampai di bhgn kecemasan.. keputusan sgt memeranjatkan..abg terkena serangan jantung kecil.. masyaallah..sedangkan abg x pernah ada sakit tu.. juga keturunannya... abg warded utk 3 hari.. hari ke 3 lepas ujian ENDOGRAM menunjukkan abg sihat.. tiada kwsn jantung yg block... alhamdulillah... balikla rumah...

tapi abg masih sush nk tido mlm, dan sakit2 dada...hinggalah satu hari... rasukan yg memasuki kakaknya berkata yg dia ( si penghantar ) memg marahkan abang... nk abg mati, jd mayat hidup... betapa tersentaknya kami... sejak itu kami berubat tanpa henti... asalkan org bgtau jer perubatan alternatif, semua kami pegi....

0 comments:

Post a Comment

penaja